I DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
- KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo
jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, a która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży.
- KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku.
- PRAWO KONSUMENCKIE – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której zawarcie Umowy sprzedaży nie jest związane
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Postanowienia dotyczące
Konsumenta zawarte w niniejszym Regulaminie, stosuje się również do Przedsiębiorcy
na prawach konsumenta, tj. osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną
z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- PRODUKT – karma dla zwierząt, karma dla zwierząt specjalistyczna, suplement diety,
przysmak, kosmetyk, akcesoria dla zwierząt oraz pozostałe produkty dostępne w
Sklepie internetowym i będące przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
- PRZEDSIĘBIORCA Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA - osoba fizyczna zawierająca umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej;
- RODO - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- SKLEP INTERNETOWY (SKLEP) – serwis internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem
www.najlepsza-karma.pl, za pośrednictwem którego Klient może zawrzeć Umowę.
- SPRZEDAWCA – ALL4U Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie,
przy ul. Szczegów 21, 30-694 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000529994, REGON 123199450,
NIP 6793103524, kapitał zakładowy w wysokości: 5 000 zł.
- STRONA – Sprzedawca lub Klient.
- UMOWA SPRZEDAŻY (UMOWA) – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu Kodeksu cywilnego
zawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
sprzedaży Produktu i określające istotne jej warunki.
- UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH– umowa o świadczenie Usług Elektronicznych
zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- USŁUGI ELEKTRONICZNE– usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na
rzecz Klientów w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, na
zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
- USTAWA O ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
II POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać
jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem (lub Przedsiębiorcą z
uprawnieniami konsumenta) przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących
przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z
powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Regulamin określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania oferowanych Produktów oraz składania
zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu:
- Chrome w wersji 49 i wyższych
- Firefox w wersji 43 i wyższych
- MS Internet Explorer w wersji 10 i wyższych
- Microsoft Edge w wersji 13 i wyższych
- Opera w wersji 36 i wyższych
- Safari w wersji 4 i wyższych
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików Cookies,
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z
prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw
własności intelektualnej osób trzecich.
- Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Konsumentowi produktu zgodnego z Umową
sprzedaży.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia lub przerwy w funkcjonowaniu
Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Składanie zamówień na Produkty jest możliwe po założeniu konta Klienta dostępnego w
panelu klienta na stronie Sklepu albo bez zakładania konta Klienta przez podanie
niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za udostępnienie przez Klienta osobom
trzecim adresu poczty elektronicznej lub danych pozwalających na korzystanie z konta
Klienta.
- W sprawach związanych ze sprzedażą Produktów za pośrednictwem Sklepu można
kontaktować się ze Sprzedającym na adres e-mail: biuro@najlepsza-karma.pl, pod
adresem korespondencyjnym: Najlepsza-Karma ul. Kukułówka 7, 32-070 Dąbrowa
Szlachecka bądź pod nr tel. 732-876-545.
III ZAKŁADANIE I OBSŁUGA KONTA KLIENTA
- W celu założenia konta Klienta w Sklepie należy wypełnić formularz rejestracyjny
dostępny w panelu klienta na stronie Sklepu. Założenie i utrzymywanie konta Klienta
jest bezpłatne.
- Logowanie się do konta Klienta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła wskazanych
w formularzu rejestracyjnym lub poprzez link autoryzujący (Magic Link) otrzymany
e-mailem.
- Klient może w każdej chwili zmienić swoje dane osobowe lub usunąć konto Klienta.
Wszelkie modyfikacje danych można wykonać po zalogowaniu się na konto klienta na
stronie Sklepu internetowego.
IV WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronie
internetowej Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i
użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71
Kodeksu cywilnego.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego podana jest w złotych
polskich i zawiera podatek VAT. Niezależnie od ceny Produktu, Klient ponosi koszt
dostawy Produktu zgodnie z wybraną formą przesyłki i cennikiem zawartym na stronie
internetowej Sklepu internetowego.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego jest wiążąca w chwili
złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian
cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych
Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia na Produkt, Klient zobowiązany jest wejść na stronę
internetową Sklepu www.najlepsza-karma.pl, za pomocą interaktywnego formularza
dokonać wyboru Produktu, zalogować się do konta Klienta lub skorzystać z możliwości
złożenia Zamówienia bez rejestracji i wysłać prawidłowo wypełniony elektroniczny
formularz Zamówienia.
- W trakcie składania Zamówienia bez zalogowania do konta Klienta należy wskazać
następujące dane niezbędne do złożenia Zamówienia i dostawy Produktu: imię i
nazwisko, adres (ulica, numer domu miejscowość wraz z kodem pocztowym), numer
telefonu kontaktowego i adres poczty elektronicznej (za pomocą których Sprzedawca
może kontaktować się z Klientem w sprawie realizacji jego zamówienia), Produkt,
liczbę Produktów, sposób płatności, sposób dostawy. W trakcie składania Zamówienia –
do momentu ostatecznego złożenia Zamówienia – Klient ma możliwość samodzielnej
modyfikacji wprowadzanych danych. Podanie danych osobowych wskazanych w formularzu
jest niezbędne do złożenia Zamówienia.
W trakcie składania Zamówienia z zalogowaniem do konta Klienta należy: zalogować się
do konta Klienta, wskazać Produkt, liczbę Produktów, sposób płatności, sposób
dostawy, dane do wysyłki. W trakcie składania Zamówienia – do momentu ostatecznego
złożenia Zamówienia – Klient ma możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych
danych.
- Złożenie Zamówienia za pomocą interaktywnego formularza następuje w momencie
kliknięcia w formularzu pola: „ZAMAWIAM I PŁACĘ”
- Klient może również złożyć Zamówienie e-mailem pisząc na adres
biuro@najlepsza-karma.pl
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie (1) potwierdza jego otrzymanie, co
powoduje związanie Klienta jego oświadczeniem oraz (2) przyjmuje Zamówienie do
realizacji – w tym momencie zostaje zawarta Umowa sprzedaży, co skutkuje obowiązkiem
zapłaty przez klienta ceny sprzedaży i kosztów przesłania Produktu. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia i przyjęcia go do realizacji następuje przez przesłanie
Klientowi stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej (adres e-mail).
V DOSTAWA
- W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży Produkt zostanie wysłany niezwłocznie, nie
później jednak niż w terminie 4 dni roboczych licząc od dnia, w którym kwota
odpowiadająca cenie sprzedaży i kosztom przesłania Produktu wpłynęła na wskazany
przez Sprzedawcę rachunek bankowy. W zależności od wybranego przez Klienta sposobu
dostawy należy doliczyć czas dostarczenia przesyłki przez przewoźnika.
- Sprzedawca dostarczy Produkty zgodnie z wyborem Klienta:
- za pośrednictwem kuriera wskazanego przez Sprzedawcę – maksymalny czas
dostarczenia przesyłki to 2 dni robocze
- za pośrednictwem InPost S.A. (przesyłka do paczkomatu) – maksymalny czas
dostarczenia przesyłki to 2 dni robocze
- Dostawa Produktów dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Informacja o kosztach dostawy jest dostępna na stronie Sklepu internetowego.
VI PŁATNOŚĆ
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- przelewem bankowym. W przypadku dokonywania płatności przelewem bankowym wpłaty
należy dokonać na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedawcę. Dokonując wpłaty,
należy podać w tytule przelewu numer zamówienia.
- przy użyciu systemu płatności Przelewy24. Operatorem kart płatniczych oraz Usługi w ramach tego systemu płatności
jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań,
NIP: 7792369887, REGON: 301345068, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem
KRS: 0000347935, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w
Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego o kapitale zakładowym
w wysokości 5.476.300,00 złotych w całości opłaconym, krajowa instytucja płatnicza w
rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, wpisana do
rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014 (zwana dalej "PayPro"). Nadzór nad
wykonywaniem przez PayPro działalności w zakresie usług płatniczych sprawuje Komisja
Nadzoru Finansowego.
- przy użyciu systemu płatności PayU S.A. Usługi w ramach tego systemu płatności
świadczy PayU S.A z siedzibą w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań,
NIP: 7792308495, REGON: 300523444, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem
KRS: 0000274399, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w
Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego o kapitale zakładowym
w wysokości 4.944.000,00 złotych w całości opłaconym, krajowa instytucja płatnicza w
rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, wpisana do
rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012 (zwana dalej "PayU"). Nadzór nad
wykonywaniem przez PayU działalności w zakresie usług płatniczych sprawuje Komisja
Nadzoru Finansowego.
- płatność przy odbiorze paczki nadanej za pobraniem.
- W przypadku płatności przelewem bankowym lub szybkimi płatnościami systemu płatności
PayU S.A. lub PayPro Użytkownik zobowiązany jest do płatności w terminie do 3 dni roboczych od
złożenia Zamówienia; po tym terminie Zamówienie zostanie anulowane.
VII PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży może od niej odstąpić bez podania przyczyny
składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 30 dni. Do zachowania tego
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego upływem.
Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Konsumenta albo poprzez
przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu na adres podany przez Sprzedawcę na
stronie Sklepu internetowego albo poprzez wypełnienie i przesłanie elektronicznego
formularza odstąpienia od umowy dostępnego na stronie Sklepu. Zwrot zakupionego
Produktu bez przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie wywołuje skutku w
postaci odstąpienia od umowy, w następstwie czego Produkt zostanie zwrócony
Konsumentowi na jego koszt.
- Termin 30 dni, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży liczy się od dnia
otrzymania zamówionego Produktu przez Konsumenta.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, z którego może skorzystać Konsument w
realizacji prawa wskazanego w pkt VII.1. dostępny jest na stronie Sklepu.
- W razie odstąpienia od Umowy, Umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą, a
Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
- Konsument zobowiązany jest do zwrotu Produktu niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, na adres
podany przez Sprzedawcę na stronie Sklepu internetowego przesyłką nadaną na swój
koszt. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech oraz funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu dokonanych przy zakupie Produktu przez Konsumenta
płatności, tj. ceny Produktu i kosztów jego dostarczenia z wyjątkiem dodatkowych
kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Sprzedawca może
wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu
dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie terminu zwrotu,
jeśli Klient nie wskaże numeru rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot
należności, bądź nie przekaże wszystkich danych koniecznych do dokonania zwrotu.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu wskazanych wyżej płatności niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, z
zastrzeżeniem pkt VII.6. powyżej, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument lub w inny wskazany przez Konsumenta sposób, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
VIII TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- W przypadku niezgodności Produktu z Umową sprzedaży Klient ma prawo do reklamacji w
oparciu o przepisy dotyczące zgodności towaru z umową zawarte w Prawie Konsumenckim.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową
Sprzedaży.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejącą w
chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy. Sprzedawca nie może powoływać się
na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w zdaniu
poprzednim, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może żądać jego naprawy lub
wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca
może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności
towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub
wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru
do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której
został on poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Klient
go nabył.
- Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca, który odbiera od Klienta towar na swój
koszt. Sposoby udostępnienia Sprzedawcy towaru do odbioru określone są na stronie
Sklepu w zakładce: Reklamacje i zwroty.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: (i) Sprzedawca odmówił lub nie doprowadził
towaru do zgodności z umową, (ii) brak zgodności towaru z umową występuje nadal,
mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową; (iii) brak
zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo
odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany (iv) z oświadczenia
Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do
zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia
ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
klienta o obniżeniu ceny.
- W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego
koszt. Sposoby udostępnienia Sprzedawcy towaru do odbioru określone są na stronie
Sklepu w zakładce: Reklamacje i zwroty.
- Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami. Reklamacje można składać pisemnie na adres Sklepu Najlepsza-Karma ul.
Kukułówka 7, 32-070 Dąbrowa Szlachecka lub na adres e-mail:
biuro@najlepsza-karma.pl. Zalecamy podanie w treści reklamacji jak najwięcej
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju
i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i
przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę niezwłocznie, a odpowiedź do
Klienta zostanie wysłana nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Odpowiedź Sprzedawcy jest wysyłana na adres e-mail Klienta podany w zgłoszeniu
reklamacyjnym lub na adres korespondencyjny wskazany przez Klienta.
- Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usługi
świadczonej drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w
formie elektronicznej i przesłana na adres biuro@najlepsza-karma.pl. W zgłoszeniu
reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca
niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela
Klientowi odpowiedzi.
- Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
m.in. pod następującymi adresami:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
Konsument ma możliwość zwrócenia się o rozwiązanie ewentualnego sporu z
wykorzystaniem wspólnotowej instytucji pozasądowego rozwiązywania sporów na
platformie ODR -
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=P
IX USŁUGI ELEKTRONICZNE ŚWIADCZONE ZA POŚREDNICTWEM SKLEPU
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące Usługi Elektroniczne:
- prowadzenie Konta Klienta, w ramach którego gromadzone są informacje o złożonych
przez niego Zamówieniach;
- interaktywny formularz umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia;
- Newsletter.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów Sprzedawca podejmuje środki
techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa
świadczonej usługi elektronicznej.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym. Klient
obowiązany jest do korzystania ze Strony w sposób zgodny z prawem i dobrymi
obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności
intelektualnej osób trzecich.
- Świadczenie przez Sprzedawcę Usług Elektronicznych jest bezpłatne.
- Warunki zawierania Umów o Świadczenie Usług Elektronicznych są następujące:
- Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta
Klienta zostaje zawarta w momencie dokonania rejestracji.
- Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na udostępnieniu
interaktywnego formularza umożliwiającego Klientowi złożenie Zamówienia
zostaje
zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z powyższej usługi.
- Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na wysyłaniu
Newslettera
zostaje zawarta w momencie złożenia przez Klienta stosownego zamówienia na
Stronie.
- Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta
Klienta oraz wysyłania Newslettera jest zawierana na czas nieoznaczony.
- Umowa o Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na udostępnieniu
interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia jest zawierana
w celu
osiągnięcia rezultatu, którym jest złożenie Zamówienia.
- Warunki rozwiązywania Umów o Świadczenie Usług Elektronicznych są następujące:
- Klient może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej zawartą na
czas nieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 2–dniowego
terminu wypowiedzenia, wysyłając wiadomość drogą elektroniczną na adres:
biuro@najlepsza-karma.pl
- Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej zawartą na
czas nieoznaczony w wypadku, gdy Klient obiektywnie rażąco lub uporczywie narusza
postanowienia niniejszego Regulaminu lub gdy dostarcza treści o charakterze
bezprawnym. Wypowiedzenie może być złożone po bezskutecznym co najmniej jednokrotnym
wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu.
Rozwiązanie umowy następuje w takim wypadku z zachowaniem 14–dniowego okresu
wypowiedzenia.
- Wypowiedzenie Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej zawartej na czas
nieoznaczony przez którąkolwiek ze Stron nie narusza praw lub świadczeń nabytych
przez Strony w czasie trwania umowy.
- Niezależnie od powyższych postanowień Strony mogą rozwiązać Umowę o Świadczenie
Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia Stron.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można zgłaszać na adres
biuro@najlepsza-karma.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
- Prosimy o podanie w treści reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji zostanie wysłana na adres e-mail
Klienta podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Klienta sposób.
- Do Umów o Świadczenie Usług Elektronicznych stosuje się przepisy Ustawy o prawach
konsumenta.
- Konsument, który zawarł Umowę o Świadczenie Usługi Elektronicznej, może od niej
odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od
dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed
jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez
przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres biuro@najlepsza-karma.pl lub pisemnie
na Najlepsza-Karma ul. Kukułówka 7, 32-070 Dąbrowa Szlachecka.
- Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usługi
Elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na wskazany przez niego
adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W razie
odstąpienia od Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej, umowa ta jest uważana za
niezawartą.
X FAKTURA ELEKTRONICZNA
- Akceptując niniejszy Regulamin Klient dokonujący zakupu oferowanych Produktów
automatycznie zgłasza żądanie otrzymania faktury zamiast paragonu fiskalnego.
Jednocześnie, wyraża on zgodę na otrzymywanie faktury (w tym duplikatów i faktur
korygujących) w postaci elektronicznej, zgodnie z art. 106n ustawy o podatku od
towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz.
1221 z późniejszymi zmianami). Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej
jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej.
- Faktura elektroniczna będzie przesyłana jako załącznik w formacie PDF (Portable
Document Format) do wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej podany przez
Klienta. Format PDF (Portable Document Format) gwarantuje autentyczność ich
pochodzenia, czytelność oraz integralność ich treści. W celu spełnienia obowiązku
czytelności i integralności treści faktury, system poprzez wprowadzone systemy
kontrolne zapewnia, że dane pierwotnie wprowadzone na fakturze nie zostały zmienione
- istnieje możliwość sprawdzenia daty ostatniej modyfikacji. Za datę skutecznego
doręczenia faktury uznawana jest data zarejestrowania wysyłki na serwerze Sprzedawcy
– dotyczy to zarówno faktur jak i faktur korygujących oraz duplikatów. Dowodem
dostarczenia wiadomości zawierającej fakturę korygującą na adres poczty
elektronicznej wskazany przez Klienta, będzie automatyczne potwierdzenie doręczenia
wygenerowane przez serwer pocztowy Klienta.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie faktury elektronicznej
przez Klienta, jeżeli jest ono spowodowane z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, w
szczególności jeżeli jest ono skutkiem podania przez Klienta nieprawidłowego lub
nieistniejącego adresu poczty elektronicznej; utraty prawa korzystania przez Klienta
ze wskazanego adresu poczty elektronicznej; zakwalifikowania przez system
informatyczny, z którego korzysta Klient wiadomości, do której załączona została
faktura elektroniczna jako spam; braku dostępu Klienta do połączenia internetowego;
usunięcia przez Klienta wiadomości, do której załączona została faktura
elektroniczna; uznania przez Klienta załącznika zawierającego fakturę elektroniczną
za zarażony wirusem komputerowym. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne
dane Klienta wskazane przez niego przy rejestracji jako właściwe do wystawienia
faktury VAT.
- Akceptacja Klienta w przedmiocie przesyłania faktur (w tym duplikatów i faktur
korygujących) w postaci elektronicznej nie wyłącza prawa Sprzedawcy do wystawiania i
przesyłania faktur w formie papierowej w przypadkach problemów technicznych
uniemożliwiających przesłanie faktur w formie elektronicznej. Sprzedawca może z
przyczyn technicznych lub z innych przyczyn niezależnych od niego zawiesić lub
zakończyć przesyłanie faktur elektronicznych.
- Klient może zmienić adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który przesyłane
są faktury elektroniczne lub zrezygnować z otrzymywania faktur elektronicznych
poprzez przesłanie wiadomości na adres biuro@najlepsza-karma.pl. W przypadku braku
powiadomienia Sprzedawcy przez Klienta o zmianie adresu e-mail, korespondencję
kierowaną na dotychczasowy adres e-mail uważa się za prawidłowo doręczoną.
XI POSTANOWIENIE KOŃCOWE
- Sprzedawca umożliwi publikowanie opinii o Produktach na Stronie Sklepu. Opinie,
które pochodzą od Klientów, którzy zostali przez Sprzedawcę zweryfikowani jako
Klienci, którzy używali danego produktu lub go nabyli są oznaczone na stronie Sklepu
poprzez zwrot „Opinia potwierdzona zakupem”. Pozostałe opinie nie zostały
zweryfikowane przez Sprzedającego pod względem tego, czy pochodzą od Klientów ,
którzy używali danego produktu lub go nabyli – takie opinie oznaczone są poprzez:
„Opinia niepotwierdzona zakupem”. Weryfikacja czy Klient kupił lub używał Produkt
odbywa się za pomocą wewnętrznych mechanizmów systemu operacyjnego Sklepu
Internetowego.
- Z chwilą rejestracji i utworzenia konta w sklepie Najlepsza-Karma.pl Klient
automatycznie przystępuje do bezpłatnego Programu Punktowego – „Rabat na kolejne
zakupy”. Szczegóły dotyczące warunków uczestnictwa w Programie znajdują się
Regulaminie Programu dostępnym na stronie Sklepu.
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, w tym Kodeksu
cywilnego, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz inne właściwe
przepisy prawa polskiego.
- Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie
przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby
właściwe w braku wyboru, tj. prawa państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego
pobytu, a Sprzedawca (1) wykonuje swoją działalność gospodarczą lub zawodową w
państwie w którym konsument ma miejsce pobytu; lub (2) w jakikolwiek sposób kieruje
taką działalność do tego państwa lub do kilku państw z tym państwem włącznie; a
umowa wchodzi w zakres tej działalności.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy
sprzedaży następuje poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie internetowej Sklepu
internetowego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie.
- Zmiany zostaną opublikowane na stronie Sklepu na 14 dni przed wejściem w życie
nowego Regulaminu. Informacja o nowym Regulaminie zostanie opublikowana na stronie
Sklepu.
- Zmiany mogą dotyczyć rozszerzenia działalności lub funkcjonowania Sklepu jak również
innych postanowień niniejszego Regulaminu.
- Do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu,
stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia
Zamówienia.
- Integralną część niniejszego Regulaminu stanowi dokument „Polityka Prywatności”.
Akceptacja regulaminu jest równoznaczna z akceptacją ww. dokumentów stanowiących
jego integralną część.
- Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności
intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu
Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie
z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który
jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami
właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który
jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy.
REGULAMIN SKLEPU NAJLEPSZA-KARMA (obowiązujący od 01.12.2022 do 27.02.2023)